logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۰۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار استان زنجان عنوان کرد:

جمع‌آوری ۱۲ هزار جلد کتاب دفاع‌مقدس

جمع‌آوری-۱۲-هزار-جلد-کتاب-دفاع‌مقدس-
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و شناخت نسل‌های جدید انقلاب با آثار شهدا ۱۲ هزار جلد کتاب دفاع‌ مقدس در زنجان جمع‌آوری شد.

سیدشمس‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه یکی از وظایف سیاسی و فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخت و تکمیل موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور است، اظهار کرد: این اقدام به‌منظور اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی شهدا در هر استان منظور شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در کل می‌توان گفت ۳۰ استان کشور موزه شهدا را دارا هستند، ابراز کرد: این اقدام برای نمایش ایثارگری شهدا، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آشنا شدن نوجوانان و جوانان که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند لازم و ضروری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ایران با یک کشور درگیر جنگ نبود و ابرقدرت‌های زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این جنگ نابرابر مشارکت داشتند و دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از طولانی‌ترین جنگ‌ها در جهان به شمار می‌آید که با رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، شهدا و رهنمودهای امام راحل به پیروزی منجر شد.

وی با اشاره به اینکه با حمایت‌های انجام شده، کتابخانه تخصصی و سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی موزه شهدا زنجان برای استفاده همه نهادهای فرهنگی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس همه نوع کتاب اعم از کتاب‌های تحلیلی، عملیات، زندگی‌نامه و رمان از رزمندگانی که در جنگ حضور داشتند جمع‌آوری کرده و نزدیک به ۱۲ هزار جلد کتاب درباره دفاع مقدس از استان و انتشارات دیگر در این مجموعه گردهم‌آوری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: افتتاح موزه شهدا به خاطر شهادت سید حسن نصرالله به زمان دیگر موکول شد و تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

موسوی عنوان کرد: این موزه به منظور آشنا شدن نسل‌های جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳